Politica de retur

Politica de retur a produselor in magazin pentru persoane fizice si juridice.

Botanique (denumire comerciala Soterra CHM) ofera clientilor posibilitatea de returnare a produselor conform politicii interne si a legislatiei in vigoare.

Botanique isi rezerva dreptul de a refuza un retur in cazul in care criteriile de retur nu sunt indeplinite in intregime.

SERVICIUL RETUR

Se asigura in conditiile in care:

  • Produsele se returneaza in maxim 30 de zile calendaristice de la achizitie;
  • Este prezentat in original documentul fiscal (factura/bon fiscal) care dovedeste achizitionarea produselor in cauza (si documentelor insotitoare);
  • Produsele sunt obligatoriu returnate in ambalajul original (ambalajul in care au fost achizitionate) cu toate accesoriile si eticheta fara urme de utilizare, deteriorare si/sau lovire;
  • Produsele returnate sunt in stoc si din acelasi lot;
  • Produsele nu fac parte din categoria de produse care, prin natura lor, nu pot fi returnate (articole de ingrijire personala) cu exceptia in care sunt inca sigilate;
  • Produsele returnate sunt la unitatea de ambalare/vanzare (pachet, rola, cutie, sac etc);
  • Produsele se incadreaza in termenul de valabilitate (nu expira in mai putin de 10% din totalul zilelor cuprinse in perioada de valabilitate);

Nu se accepta returnarea produselor folosite sau asupra carora au fost efectuate interventii neautorizate, cele care prezinta urma de uzura sau folosire, zgarieturi, ciobituri, lovituri, socuri mecanice sau electrice, produsele carora le lipsesc accesorii.

Restituirea sumelor provenite din serviciul de retur se face astfel:

  • In numerar pentru sumele platite in numerar in magazin (In cazul clientilor persoane juridice este necesara eliberarea unei chitante de catre acestia pentru restituirea sumei in numerar – conform OMFP 2634/2015 – in caz contrar, suma va fi restituita prin banca;
  • Prin virament bancar, pentru platile efectuate prin banca (O.P.), inclusiv cele achitate prin card bancar (in cazul solicitarii returului la o data ulterioara vanzarii);
  • Prin transmiterea catre banca a solicitarii de anulare/refacere a tranzactiei, in cazul in care plata s-a efectuat cu cardul bancar (in cazul in care produsele se returneaza in aceeasi zi in care s-a efectuat plata sau in toate cazurile in care produsele au fost achizitionate in cu plata in rate – cu card de credit);

Pentru produsele achizitionate cu bonuri cadou nu se accepta returul doar in cazul achizitionarii unui nou produs, a carei valoare sa fie mai mare sau egala cu valoarea produsului returnat.

Prelucrarea datelor cu caracter personal:

Botanique (Soterra CHM) prelucreaza date cu caracter personal in conformitate cu prevederile legale pentru:

  • Executarea contractului incheiat cu dumneavoastra, care include si returnarea produselor/restituirea sumelor ca urmare a acceptarii serviciului de retur, conform prevederilor legale/conditiilor mentionate mai sus;
  • Pentru conformarea cu normele si reglementarile legale;

In cazul in care nu exista neconformitati iar produsele indeplinesc toate conditiile de retur mentionate mai sus, angajatii Botanique (Soterra CHM) vor proceda la intocmirea documentelor financiar-contabile aplicabile, in conformitate cu prevederile legale (factura de retur/avans, dispozitie de compensare, dispozitie de plata, chitanta). Datele necesare intocmirii documentelor anterior mentionate fac referire la: nume, prenume, domiciliu, numar de telefon, cont bancar dupa caz. Vom folosi datele cu caracter personal in scopul intocmirii documentelor financiar-contabile, conform dispozitiilor legale in vigoare. In cazul in care dumneavoastra nu doriti sa furnizati aceste date, returnarea produselor nu este posibila chiar daca se incadreaza in conditiile de retur mai sus prezentate, intrucat nu ne putem conforma legislatiei in domeniul fiscal.

Pentru mai multe detalii va invitam sa consultati informatiile publicate pe site-ul nostru la sectiunea Protectia datelor, accesand Termeni si conditii precum si Protectia datelor.

Politica de retur a produselor achizitionate online de pe website-ul www.botanique.ro pentru persoane fizice.

Exercitarea dreptului de retragere din contractele la distanta.

Conform OUG 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, consumatorul beneficiaza de o perioada de 14 zile pentru a se retrage (perioada de retragere) din contract fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat costurile suplimentare.

Perioada de retragere, in care consumatorul isi poate exercita dreptul de retragere, expira dupa 14 zile incepand de la:

  • Ziua la care intra consumatorul sau o parte terta, alta decat transportatorul, indicata de catre consumator, in posesia fizica a produselor, in cazul unui contract de vanzare – cumparare sau
  • Ziua la care intra consumatorul sau o parte terta, alta decat transportatorul, indicata de catre consumator, in posesia fizica a ultimului produs, in cazul unui contract privind bunuri multiple comandate printr-o singura comanda si livrate separat.

Consumatorul va trebui sa suporte costul aferent returnarii produselor in caz de retragere. Costurile suplimentare reprezinta orice costuri (transport, livrare, diminuare a valorii produselor care rezulta din manipulari, alte decat cele necesare pentru determinarea naturii calitatilor si functionarii produselor, taxe postale sau de orice alta natura) care urmeaza a fi suportate de consumator cu ocazia exercitarii dreptului de retragere.

     Politica de retur Botanique pentru comenzi plasate pe website pentru consumatori (persoane fizice)

Botanique (denumire comerciala Sotera CHM) ofera clientilor sau serviciul de returnare al produselor conform legislatiei in vigoare si a politicii interne.

     Botanique ofera persoanelor fizice posibilitatea de retur a produselor in 30 de zile calendaristice, politica interna suplimentara fata de conditiile oferite prin lege. Conditiile dreptului de retragere se aplica doar consumatorilor persoane fizice enuntate anterior si nu afecteaza in nici un fel drepturile legale de retragere in 14 zile pentru comenzile plasate online. Conditiile de retur in 30 de zile se regasesc in continuare.

     Rambursarea sumelor se face in cel mai scurt timp dar nu mai tarziu de 14 zile calendaristice de la transmiterea intentiei cumparatorului de renuntare si receptionarea fizica a produselor in punctul de lucru, fara alte cheltuieli suplimentare (ex: comisioane) in afara cheltuielilor directe de returnare a produselor care se vor scadea din pretul platit (costurile aferente serviciului de curierat nu sunt returnabile);

     Restituirea sumelor incasate, in cazul in care consumatorul nu doreste alte produs, se va face astfel:

  • Prin virament bancar, cele achitate prin card bancar si/sau OP (in cazul solicitarii returului la o data ulterioara vanzarii);
  • Prin transmiterea catre banca a solicitarii de anulare/refacere a tranzactiei, in cazul in care plata s-a efectuat cu card bancar ( in cazul in care produsele se returneaza in aceeasi zi in care s-a efectuat plata sau in toate cazurile in care produsele au fost achizitionate cu plata in rate – cu card de credit).

Costurile aferente serviciului de curierat nu sunt returnabile.

Consumatorul poate solicita un produs de o calitate si un pret echivalente cu cele comandate si returnate. Botanique suporta costurile de retur doar atunci cand produsele se returneaza datorita unor motive imputabile Botanique.

          Conform OUG 34/2014 livrarea standard oferita este cea prin care cumparatorul isi ridica singur marfa din magazin in urma selectiei „ridica din magazin” din procesul de comanda.

          In cazul in care livrarea produselor se face exclusiv prin curier (pentru produsele disponibile pe website), modalitatea de livrare standard este livrarea prin curier.

          Conform OUG 34/2014 sunt exceptate de la dreptul de retragere:

  • Furnizarea de produse care sunt susceptibile de a se deteriora sau expira rapid;
  • Furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator;
  • Furnizarea de produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
  • Furnizarea de inregistrati audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate dupa livrare.

Nerespectarea conditiilor de mai sus duce la refuzul returului.

Consumatorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii produselor care rezulta din manipulari, altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si functionarii produselor. In conformitate cu prevederile pct. 47 din Directiva 2011/83/UE consumatorul va purta responsabilitatea in cazul diminuarii valorii bunurilor in cazul in care isi exercita dreptul de retragere dupa ce a utilizat bunul intr-o masura care depaseste limita necesara stabilirii naturii, caracteristicilor si modului de functionare a acestuia. Pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare al bunurilor consumatorul va trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca in magazin. Prin urmare, in timpul perioadei de retragere va recomandam sa manuiti si sa inspectati produsul cu grija necesara.

          Cu titlu de recomandare pentru exercitarea dreptului legal de retragere al consumatorului din contractul la distanta, desfasurarea in conditii optime a procedurii de retur si solutionarea cu celeritate a cererii dumneavoastra, va rugam sa aveti in vedere si conditiile de acceptare pentru returul produselor aplicabile conform politicii interne de retur care se regaseste pe website-ul www.botanique.ro la sectiunea „Politica de retur a produselor in magazin pentru persoane fizice si juridice”.

De asemenea, cu titlu de recomandare, va rugam sa aveti in vedere ca produsele sa fie returnate in ambalajul original, insotite de factura fiscala si/sau bonul fiscal de achizitie, precum si documentatia aferenta (fisa tehnica, manual de utilizare, documentatie tehnica, certificat de garantie si/sau conformitate).

Conditiile de retur aplicabile situatiei in care nu v-ati indeplinit obligatia de a va exercita dreptul de retragere in conditiile legii, nu avecteaza in nici un fel dreptul legal de retragere din contractul de la distanta.

In cazul livrarii prin curier, va recomandam sa refuzati primirea coletelor al caror ambalaj este deformat/deteriorat, in vederea eliminarii riscului de a primi un produs neconform si diminuarii timpului de inlocuire a produsului.

Pentru a respecta termenul limita de retragere, va rugam sa ne transmiteti comunicarea privind exercitarea dreptului de retragere inainte de expirarea perioadei de retragere. Pentru informatii legate de returul produselor aveti posibilitatea transmiterii unei solicitari prin intermendiul formularului de contact, pe adresa de e-mail lavandateleorman@gmail.com, sau direct intr-unul din magazinele noastre.

Late or missing refunds Sale items